Δευτέρα 4 Αυγούστου 2008

C2H5OH

Στη χώρα της Absolut – η οποία πουλήθηκε σε γαλλική εταιρία αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία – μπορείς να αγοράσεις αλκοόλ μόνο από συγκεκριμένα καταστήματα, τα οποία ελέγχονται βασικά από το κράτος. Εκεί μπορείς να αγοράσεις ποτό μόνο αν είσαι πάνω από 20 – και μετά άμα τους λες ότι έχουν ένα είδος ποτοαπαγόρευσης, μένουν άναυδοι! Οπότε αγοράζεις αλκοόλ μόνο αν φαίνεσαι πάνω από 20 αλλιώς δείχνεις ταυτότητα. Εγώ ανήκω στη δεύτερη κατηγορία!

Στις κεντρικές αλκοολομπουτίκ στη Στοκχόλμη, και με ταυτότητα από το δήμο Κολοπετινίτσας να πας, πάλι θα το πάρεις το αλκόολι σου, γιατί αν δεν το πουλούσαν σε όποιον πελάτη είχε δυσανάγνωστη ταυτότητα, το σουηδικό κράτος θα έχανε πολλάααααα λευτά! Στα καθόλου κεντρικά καταστήματα της πόλης που μένω όμως ….

Πάω η καλή σου σήμερα να αγοράσω το κρασάκι μου. Το διαλέγω με προσοχή. Ιταλικό, λευκό, με φρουτώδη γεύση έγραφε στην πινακίδα! Πάω προς ταμείο. Βλέπω την άχρωμη ξανθόψηρα που πρέπει να είχε χρόνια να δει χαρά. Κάνω να την πληρώσω προσπαθώντας να παρακάμψω τη φάση που ζητάει ταυτότητα. Αυτή όμως ακάθεκτη! Και τη ζητάει. Της δίνω την κυπριακή. Την κοιτάει με τον ίδιο τρόπο που κοιτάει ο υπεύθυνος του check in τα διαβατήρια στο JFK.`Χμ…μα πού είναι η ημερομηνία γέννησης;` Να της την δείχνω εγώ.

` Μα όχι δε μπορώ να διαβάσω τέτοια ταυτότητα.` Τι θα κάνει δηλαδή όταν της δώσει ταυτότητα ένας Κινέζος;

Τη δείχνει και σε μια άλλη ξανθιά κακούργα που καθόταν παραδίπλα. Το πόρισμα αμετάκλειτο. `Όχι δε μπορούμε να το ρισκάρουμε να σου δώσουμε αλκοόλ.` Και να φαινόμουν εγκληματίας; Μέχρι εκείνη τη στιγμή είχα το πιο αθώο βλέμμα του κόσμου! Τότε ξύπνησε όμως μέσα μου η Κρουέλα. Πήρα την υπέροχη κυπριακή ταυτότητά μου – υπέροχη επειδή την κοσμεί η φωτογραφία μου φυσικά- και έφυγα!

Μέχρι την έξοδο σκεφτόμουν διάφορα κοσμητικά που θα της ταίριαζαν…μεγαλοφώνως και σε άπταιστη κυπριακή.

Να σημειωθεί ότι με τους άντρες υπαλλήλους ποτέ δεν υπάρχει πρόβλημα! Οπότε ένα το λογικό συμπέρασμα : για να αγοράσω εγώ αλκοόλ σε αυτή την πόλη πρέπει να κάθεται άντρας στο ταμείο! Pas mal!

4 σχόλια:

SparksScribbler είπε...

Η Σουηδία είναι στην ΕΕ; (αδικαιολόγητη είμαι να το σκέφτομαι, γιατί έχω πάει Σουηδία κι έχω περάσει και μούρλια...) Νομίζω είναι. Θα μπορούσες λοιπόν στο ταμείο να πεις στην πωλήτρια πως αυτό που κάνει είναι παράνομο, να μη δέχεται δηλαδή identification documents μιας Ευρωπαϊκής (whatever) χώρας... Να δεις που θα σου το πουλούσε το κρασάκι και θα ήταν και μες την καλή χαρά!
Καλώς σε βρήκα.

Dr.Skia είπε...

Καλώς όρισες!
Το κολπάκι με την Ευρωπαική Ένωση δοκιμάστηκε και δεν έπιασε. Σε εκείνη τη φάση μου είπε ότι και καλά μόνο την άδεια οδηγήσεως θα δεχόταν ως identification document από άλλη χώρα της Ευρωπαικής Ένωσης. Όχι ήθελα πολύ να την είχα να της την έδειχνα να δούμε τότε τι θα καταλάβαινε!

Diasporos είπε...

Έχοντας ζήσει με σουηδούς συγκάτοικους για 5 χρόννια, δηλώννω ότι άμαν βάλει σουηδός/ίνα στο ννούν τους κάτι, έν τους το φκάλλεις με τίποτε. Έννεν όπως τον έλληναν που στην πολλήν ώραν που παρακαλάς λυγίζει.

Dr.Skia είπε...

αχ πεστα φιλε διασπορε πεστα!
δαμε δεν πιαννει το πιρρι πιρρι!:)